Hemel- en afvaart :-)

fre 00aHet zou het afgelopen Hemelvaartsweekend echt enorm mooi weer worden, overal in West-Europa, en dus wilden we wel weer eens een lekker kampeer-uitje gaan doen. Spullen in de auto gepakt en toen we dan donderdag de 30e mei bijtijds opstonden.. regende het! Sjee.. hopelijk zou dát nog goed gaan komen.. en we zetten koers naar het westen van Frankrijk. fre 00bVriendlief had zitten zoeken op internet naar een leuke streek in Frankrijk, dat niet ál te ver rijden zou zijn en waar we nog niet veel waren.. hij vond het in het oosten van Normandië en Bretagne. Daar waren we wel al veel aan de kust, maar dit was een eind landinwaarts, in de buurt van de iets grotere plaats Alençon. Vriendlief had ook een leuke camping gevonden daar, een municipal in het kleine plaatsje Fresnay-sur-Sarthe en dáár gingen we dus naartoe op weg. We moesten heel zachtjes door België blijkbaar, want daar lag de Duvel te rijpen  hehe.. en de bijzondere pilonen van de brug  bij het grote Rouen (waar we een stúk later ook langs kwamen) probeerde ik ook wel even vanuit de auto vast te leggen. Aan fre 00cdeze kant van Frankrijk geen gele koolzaadvelden die we in het oosten een paar weken geleden zoveel zagen tijdens de meivakantie, maar langs de wegen zagen we wel al heel veel bloeiende brem.. da’s óók geel hehe.
Het bleef de hele 6 uur dat we moesten reizen toch wel heel erg sombertjes qua weer.. en geregeld vielen er ook spatjes regen.. best wel balen. Dacht even dat WeerOnline er weer eens faliekant naast gezeten had hoor. Vriendlief zei elke keer als ik er wat over zei ‘we zijn er nog niet’.. nou ja.. toen we er eindelijk wél waren en de typische kerktoren van het plaatsje op zagen doemen aan het einde van de weg.. spetterde het nóg.. gelukkig niet veel en het hield ook al snel op..fre 01

fre 01aWe reden het plaatsje door, dat er al veelbelovend uitzag en na over een oude smalle brug te zijn gereden, zagen we algauw een wegwijsbordje naar de camping, dat best wel een flinke camping bleek te zijn, met daarbij een zwembad, een tennisbaan, een midgetgolfterreintje en een ‘aire de loisirs’.. dat is een recreatieterreintje, in dit geval een soort van strandje aan het water van de rivier de Sarthe..fre 02

Vriendlief ging zoals altijd ons even aanmelden en inschrijven.. de beheerder van de camping bleek een vriendelijke jongeman te zijn.. hij gaf vriendlief meteen tips mee, van dingen in de omgeving die we zouden kunnen gaan bekijken en vertelde dat het zaterdagochtend markt was in het plaatsje.. handig hoor! fre 03aWe mochten gaan staan waar we wilden en we gingen eens op zoek naar een mooi plekje. Het was nog stil.. later zou de camping flink vol stromen, maar we hadden nu nog keuze genoeg en we kozen nu eens wél een plaatsje aan het water. Dat was niet direct.. er liep een wandelpaadje helemaal langs de camping en tussen pad en kampeerplekken waren heggetjes om je wat privacy te geven. Aan dat pad zaten ook heel vaak hengelaars.. dat bleek een geliefde bezigheid van veel kampeerders hier.
Enfin.. toen de tent stond (mét de grote wing.. we hadden er toch niet echt vertrouwen in dat het droog zou blijven), we bekomen waren van de rit en meteen ook even een (meegebracht) broodje gegeten hadden, omdat het inmiddels al voorbij lunchtijd was, gingen we eens richting het plaatsje wandelen.. beetje de omgeving verkennen hè, doen we altijd. Ik zag op de camping zelf bij een groeps-picknickplek nog een ‘witte regen’ (wisteria alba).. die zie je niet veel, het is vaker de gouden (geel) of de blauwe regen hè..fre 04

’t Was nog maar nét dat die bloeide.. aan het einde van het lange weekend was ie al helemaal verdord! We wandelden de weg omlaag terug naar de bebouwde kom.. we wisten dat die oude brug die we met de auto genomen hadden verboden was voor voetgangers (daar stonden duidelijke borden voor).. dus we gingen eens op zoek naar een voetgangersbrug (ook die stond duidelijk aangegeven door middel van borden). Er net voor kregen we al een prachtig uitzicht op het plaatsje, met links dus de autobrug en recht erboven een grote muur..fre 06

We werden steeds nieuwsgieriger naar het stadje.. en staken snel de smalle houten brug over..fre 07

Het uitzicht naar de andere kant was ook apart.. met allemaal kleine wasplaatsjes in de tuinen aan het water, die nu wel niet meer als zodanig gebruikt werden, men legde er zijn bootjes aan nu..fre 08

fre 09aAan de overkant aangekomen duurde het niet lang of de straatjes werden enórm steil.. we moesten flink stijgen om in het centrum uit te gaan komen, dat duidelijk op het niveau lag van de bovenkant van die grote muur die we zagen.. een echte kuitenbijter was het! Maar als je zes uur in de auto gezeten hebt, wil je je beenspieren toch weleens strekken hoor, dus dat kwam wel goed uit hehe.

Ik ga het hier even bij laten.. tja, een kort beginnetje maar hè, maar onze zomervakantie start vandaag. Dit zou eigenlijk de trouwdag van nichtje en haar lieve vriend zijn, daar hadden we onze vakantie op aangepast. Nu die ceremonie al eerder plaatsvond vertrekken we vandaag maar alvast. Iedereen die hier al wat langer leest, weet dat ik tijdens vakanties het blog niet stil laat staan. En dat ben ik ook dit keer niet van plan. Ik blog gewoon door over dat Hemelvaartsweekend waar ik hier nu mee begonnen ben.. en ook het Pinksterweekend, toen vriendlief, Jaxon en ik in Sy, in de mooie Ardennen waren, ga ik nog verslag van doen tijdens de vakantie. Ik heb eenvoudigweg flink vooruit gewerkt en alle verslagen onder de planknop gezet. 14Kwestie van alle oude fotomapjes weg te werken vóór er weer die dikke van de zomervakantie bij zal komen hè. Maar ja.. ik denk dat de fanatieke puzzelaars onder mijn volgers nu een beetje sip zitten te kijken.. want normaal gesproken is het puzzeltijd tijdens m’n vakanties hè hehe. Nou.. een kleine puzzel heb ik ook nu weer in m’n postjes verwerkt hoor. Géén rebus dit keer, maar een ‘raadhetplaatje’.. hierbij staat al de eerste opdracht. In elk postje de komende weken zullen één of meerdere kleine stukjes foto met een nummertje erop staan. Het is de bedoeling dat je raadt wát het is wat je ziet.. en de eerste letter daarvan zet je dan op de plek van het nummertje dat erop staat in de oplosbalk. Deze zet ik hierbij, die kun je wellicht opslaan om de boel makkelijk bij te kunnen houden hè..oplosbalkje

De uitleg van de puzzel klinkt eigenlijk alweer veel ingewikkelder dan het is.. jullie zullen het wel begrijpen hè! Aan het eind van mijn vakantie zullen alle letters in het balkje staan en dan lees je een toepasselijk zinnetje.. van wat ik meestal tijdens de vakanties doe hehe. Nou.. genoeg hints gegeven.. ga aan de slag als je dat leuk vindt hè.. maar zo niet, dan wens ik jullie veel leesplezier met mijn verdere verslagjes over die twee hele mooie weekendjes.. heb er m’n best op gedaan hoor!

fre 10

27 gedachten over “Hemel- en afvaart :-)

1. Ik ben denk ik te laat om jullie een prettige vakantie te wensen en ik hoop dat je niet al te veel last hebt van die wespenaanval. Ik ga weer mee puzzelen hoor!

2. Ja fijne vakantie maar hé globetrotters, Jaxon trotseerde de brug blijkbaar zonder tegen te strubbelen,van een witte regen had ik nog nooit gehoord, dé gele is giftig dat weet ik nóg áls dé kippen die zaden opaten legden ze geen eieren meer, ja die puzzel wíl ik wel proberen, meestal doen we dat samen Lena, wat de ene niet kent dat weet dé andere wel, én we vinden het nog leuk ook ,alvast leuke vakantie toegewenst en een dikke knuffel xxx xxx xxx xxx

1. Het gaat steeds beter met die bruggen ja.. maar sóms stokt ie nog even hoor.
      Puzzel ze! en tót na de vakantie!
      xxx

psj.. niks in de spam gevonden.. je reactie is verdwenen in cyberspace vrees ik..!

3. Hoi Mizzke!
    Ik hoop dat ik nog niet te laat ben om je een goeie reis te wensen!
    Geniet er maar van alle 3! Ik zal puzzelen! 😁
    Groetjes!

4. Dacht dat het een logje was van http://www.bloggen.be/willyduvel/, die schrijft ook vaak over Duvelse biertjes.
    Vriend lief heeft wel een neus voor leuke plekjes.
    Een leuke stek op de camping.
    Mooie foto van de brug, goed voor een vakantie gevoel.
    Je hebt niet alleen de zomervakantie goed voorbereid, ook de blog.
    Nou aan het ‘raadhetplaatje’ doe ik mee, vind ik wel weer een uitdaging.
    Wens jullie een heel fijne vakantie. Hans

1. Hahahaa.. je kon ook langs de doorgaande weg doorlopen en dan wat geleidelijker naar boven wandelen hoor, deden we toen het markt was.

5. Witte regen, zag ik hier ook laatst in de kloostertuin, mooi! Het weer ziet er op de foto’s nog bewolkt uit, ik hoop dat het daarna beter is geworden.
    Je hebt flink vooruit gewerkt, en ik puzzel ook mee. Fijne zomervakantie!

1. Ja hoor.. ’t was alleen die eerste dag zo bewolkt.
      Het was een hele klus, dat vooruitwerken, maar dan heb ik tóch alles erop en kan ik na de vakantie weer met frisse moed verder met al het nieuwe hehe.

6. Oef nu ben ik er toch nog op geraakt. Die beveiliging scan deed weer moeilijk. Ik denk dat ik volgende keer de Firefox ga gebruiken in plaats van de Internet Explorer. Die is verouderd denk ik.

7. Witte regen, heb ik voor zover ik mij kan herinneren nog nooit gezien hoor. Een mooi oud stadje, en het ziet er zo heerlijk rustig uit. Een fijne vakantie gewenst mizzD.

1. Heb even goed gekeken of het geen acacia was.. maar dacht toch echt dat het het blad van wisteria was hoor.
      Het was die dag natuurlijk Hemelvaartsdag.. dan is in Frankrijk echt álles dicht hè.. vandaar misschien dat het er rustig uit ziet. 😉

8. Mijn Volkswagen hoor je niet dus ik kan daar gewoon voorbij sjezen 😛 Nee, ik houd me wel aan de snelheid hoor. En dan schrijf je over jullie tripje, en dan ga je weer gewoon weg 😆 wat een levensgenieters zij jullie. Hopelijk hebben jullie mooi weer. De voorspellingen zijn niet zo heel erg super. Fijne vakantie!

1. Zou je niet stoppen, voor zo’n lekker Duveltje? 😉
      Het voordeel van kamperen is dat het niet duur is.. kan je vaker weg. 🙂 En vriendlief krijgt z’n vrije dagen toch al nooit op, aangezien ie wekelijks door lange dagen te moeten maken er een dagdeel weer bijwerkt..!

Liked by 1 persoon

9. Goede morgen Mizz. een fijne vakantie gewenst, en waar je ook in Frankrijk je tent opzet, het is altijd een leuke vakantie.

1. ’t Werd toch een dagje later op vakantie dan ik dacht toen ik dit postje onder de planknop zette.. ivm die akelige wespenaanval doen we het rustiger aan.. je bent daar tóch een beetje naar van hoor.
      Het land? nouu, dat wordt meestal hetzelfde.. Frankrijk dus.. maar we zijn er nu zélf nog niet uit waarheen preciés in Frankrijk! hahaha!