Altijd goed..

asy 00aTja.. we hadden natuurlijk gewoon wat vroeger naar huis kunnen rijden, na dat prachtige weekend in de Eifel half april.. maar daar hadden we nog geen zin in hehe. En dus reden we, toen het ziekenbezoek aan Jaxons fokster niet doorging, maar via wat kronkelige weggetjes door de Ardennen naar het ons zo bekende Sy. We ergeren ons aan die campingeigenaar nu daar.. die de asy 00bhele boel volzet met dure huurtenten en de kosten daarvan blijkbaar op de schouders van eenvoudige tentkampeerdertjes wil leggen.. een overnachting was immers ineens zo’n kwart duurder geworden! Maar we gingen er nu toch niet slapen.. we zouden er alleen even een mooie wandeling maken en er wat eten.

En dus, na een mooie autorit, dwars door Stavelot heen en waarbij ik onderweg ook nog schaapjes in de wei zag en het bekende kapelletje..

.. reden we het kleine dorpje aan de Ourthe binnen. Jax zag een wandelingetje daar wel zitten hoor.. zodra ie de auto uit mocht was ie vertrokken, richting de klimrotsen..asy 02a

’t Is altijd lekker wandelen langs de Ourthe..asy 02b

.. maar we sloegen algauw het bos in, om via het ravijn achter de rots de Vièrge langzaam maar zeker omhoog te wandelen..

Er was een enorme boom afgeknakt en er pal naast was er eentje compleet omgewaaid.. blijkbaar had er een storm gewoed?

Jaxon ging waar ie maar kon het kleine beekje in dat in het midden van het ravijn stroomt..

asy 09Maar algauw kwamen we bij het haaks naar boven gaande pad en helemaal boven uitgekomen zagen we daar een nieuw hondenbord staan.. blijkbaar hebben de omwonenden hier last van honden die niet op de juiste manier uitgelaten worden. Hierboven sta je dan ook meteen in de bebouwde kom.. één van de buitenwijken van het kleine dorp. En daar begon onze wandeling terug.. naar beneden dus. Maar dat ging wel tussen allerlei mooie bloemetjes door.. een hele haag van meidoorn onder andere.. en de sleutelbloemetjes bloeiden ook. Een paar paardjes lagen languit op het gras..

asy 10

asy 11bToen we het dorp helemaal doorgewandeld waren, liepen we langs het kerkje nog verder, in de richting van de oude klimrotsen, die sinds kort weer heropend zijn. Op de berghelling ervóór zagen we de schapenkudde grazen.

Vriendlief wandelde met Jaxon helemaal door, want hij was erg nieuwsgierig hoe de klimrotsen erbij zouden liggen.. maar dat paadje vond ik niet erg geschikt voor mijn nu net herstelde knie, dus ik wachtte vooraan maar even op hem en nam wat fotootjes van het water..

Natuurlijk keken we op de terugweg nog een keer naar de schaapjes.. maar ook naar de tuinen van de huizen aan de andere kant van het pad, want daar bloeide allerlei moois in..

En toen liepen we het dorp weer in.. op het parkeerterrein staan daar heel vaak mooie classic cars.. een lekker stukje cruisen in zo’n karretje eindigt in die streek vaak in Sy blijkbaar hehe. Dit keer zagen we een witte Ford Taunus en deze rode Ford Cortina.. heel toevallig het allereerste model auto die vriendliefs vader ooit bezat!asy 16

We gingen bij hotel/restaurant Le Bonheur de Sy lekker even op het terras zitten.. voor een drankje en meteen ook maar voor wat te eten.. dan waren we thuis lekker snel klaar hehe. We kozen allebei voor de flinke hamburger en die smaakte goed hoor!

Een mooi, gezellig en smakelijk einde van een zalig weekendje uit was het. En voor wie er aan twijfelt.. neeee, natuurlijk vergaten we in Sy niet om onze brave Axel even gedag te gaan zeggen hè.. hij had op z’n rotshelling dus die schaapjes vlakbij in z’n buurt.. en ik kiekte het precieze punt, van beneden af.. met de laatste narcissen van het seizoen ervoor. Een nóg beter einde van het weekend hehe!

En dan nu binnenkort het verslag van de vakantie in de Vogezen? euhmm nee! er zat nog een mooie wandeling tussen.. daar laat ik hier eerst nog wat van zien hoor!

asy 18

24 gedachten over “Altijd goed..

1. Goede morgen Mizz. Weer een mooie wandeling met veel lentebloemen erbij. Jullie hebben ervan genoten en je volgers mogen meegenieten.
    Voor vandaag een fijne vrijdag gewenst.

2. Op reis gaan in vroeger tijden was meestal een paar dagen naar de Ardennen bij de meeste mensen en daardoor heeft iedereen wel een stukje van de Ardennen gezien. Samen met mijn ouders en de kinderen trokken we naar Nadrin een dorpje tussen Houffalize en La Roche . Een collega had er een huisje dat we konden huren. Mijn ouders bleven er drie weken en ik ging zoveel ik kon ( lang verlof nemen mochten we niet in die tijd. Het was zogenaamd te druk tijdens de zomermaanden en opa kon al helemaal geen verlof nemen tijdens de zomermaanden )Het was 20 minuten afdalen naar de Ourthe waar we dan bleven picknicken. Zalige tijd. En als ik mijn kinderen en later de kleinkinderen hoor vertellen dan beleefden ze in de Ardennen de mooiste vakanties. Leuk om dat te horen hé !

1. Haha ja.. bij ons was dat toch meer een dagje naar het strand, vroeger.. of naar een dierentuin of zo. Van het buitenland heb ik als kind niks gezien als alleen de Antwerpse Zoo.. en toen was ik al zo klein niet meer! 🙂

3. Jammer dat jullie in Sy niet meer zo kunnen kamperen als vroeger.
    Zo te lezen, in de reacties, heeft bijna iedereen wel herinneringen aan de Ourthe, ik niet dus maar zoals ik iedere keer weer zie, als je erover post, is dat toch wel een gemis. Het is er prachtig zie ik iedere keer weer.

1. Tja.. toen de vorige beheerster weg ging, was dat eigenlijk al het einde.. tóén was het leuk, die vrouw had de gastvrijheid aan haar kont hangen. Maar we kunnen er nog zo af en toe wel zó heen gaan hè, zonder te overnachten dus.. was ook best leuk hoor.

4. Hoi Mizzke!
    Ik dacht wel dat ik nog gesproken had dat wij als kind altijd naar Hotton gingen. Dat was inderdaad altijd een leuke vakantie!
    Mooie afsluiter van jullie vakantie!
    Groetjes!

1. Ooooh ja.. Hotton!! nou herinner ik het me dat je het erover gehad hebt.. in Hotton zijn ook klimrotsen hè, daar ben ik ook al een paar keer geweest! 🙂 Maar van die visnetjes, dát wist ik niet hahaha! 😛

5. Jammer dat het in Sy zo commercieel geworden is, zeker omdat het bijna een soort tweede thuis was. Maar uiteindelijk wordt alles duurder.

1. De camping is niet meer wat het was en we vragen ons echt af of ie het gaat redden ermee.. zóveel kosten maken terwijl de rest van Sy inslaapt (Hotel de la Gare staat ineens ook leeg!).. hij moet wel erg veel vertrouwen hebben in een heropleving nu de rotsen weer heropend zijn. Wij vrezen daarvoor hoor. Maar we willen gewoon niet meebetalen aan de (wel of niet realiseerbare) dromen van een ander. Voorál niet als die camping dus niet echt gezellig meer is.
      Máár.. we zagen dat ie het oude huis dat op het terrein stond ook al aan het opknappen was.. wie weet wordt het nog weleens wat hoor.. we geven het nog niet helemaal op! 😉

1. ja, je moet het ook nog kunnen. Die vorige eigenaars maakten het daar wel gezellig maar inderdaad als je te hoog mikt kan het misschien ook fout aflopen.

6. Mizzdieke op haar vertrouwde plekje en ja ik was mij aan het afvragen waar blijft dat plekje nu 🙂 ? Mooie afsluiter trouwens! Prachtige wandeling met mooie beelden.

7. Hallo blije wandelaars! Weer zo ’n prachtig verslag en de foto’s zijn zo mooi 😀! En nog wel in de Ardennen! De ourthe waar we zo’n mooie herinneringen aan hebben 🎈! Prachtig de camper stond aan de Ourthe en de kinderen speelden in de Ourthe, visjes vangen met een netje! Je blog is schitterend en de mooie herinneringen krijgen we er gratis bij!Dikke knuffel xxx xxx xxx xxx 🎲♦️♣️Tot de volgende keer

Geliked door 1 persoon

1. Wat leuk.. dat heeft Lena nou nog nooit verteld, dat ze vroeger vaak in de Ourthe gespeeld heeft.. en al helemaal niet dat dat met een visnetje ging hahahaa! 😀
      xxx

1. Ja ja in de goede ouwe tijd! We huurden dan die camper en hadden ook plezier! In Hotton zijn ook mooie grotten, Heb daar wel nog foto’s van!Dikke knuffel xxx xxx xxx xxx

8. Natuurlijk vergaten jullie jullie trouwe vriend niet.
    Leuk dat jullie terug in Sy kwamen.
    Jammer van die hatelijke camping uitbater.

9. Bekend terrein voor jullie, waar het altijd mooi is om te wandelen. Een groet aan Axel mag daarbij niet ontbreken.

10. Een bekende plek, MizzD, om even te stoppen. Kleurrijk, deze keer. Oldtimers…, vaak mooi hé.
    Lie(f)s.
    @Niet wanhopen als jouw reactie niet direct verschijnt…, ‘k moet nog elke keer een handje helpen…

11. Bij de eerste foto komen veel herinnering boven.
    Een omgeving om rustig te gaan toeren en genieten van de omgeving.
    Er valt geld te verdienen aan luxe campings, zo hebben heel wat caravans plaats gemaakt voor bungalows.
    Ach de Ourthe, zie me er nog staan met de kinderen.
    Heerlijk om een hond als Jaxon te hebben, ik vind dat de bewoners meer last hebben van hondeneigenaars die zich niet aan de regels willen houden.
    nou knie, praat me er niet over, heb er nu zelf ook last van.
    Zeker een mooie Ford Cortina.
    Dan doen we eerst maar de mooie wandeling. Hans

1. Niet op de goede manier uitlaten dóén die eigenaren dus ook hè.. maar je hebt gelijk. 🙂
      Ja, die campings worden steeds meer het paradijs van de glampeerders.. luxe tenten, tipi’s, stacaravans, blokhutten, chalets.. plek voor een simpel tentje is er bijna niet meer. 😦
      Het gaat goed met m’n knie.. afkloppennnn! 😉
      Je hebt geen keuze hahaha.. het was de Bloesemtocht in de Betuwe.. als ik daar nog langer mee wacht wordt het wel érg gedateerd.. de peren hangen al zowat aan de bomen nu! 🙂