Eerste weekend van september..

as 00aHet was echt een zalig weekendje, in de Ardennen het afgelopen weekend. Maar ik hou de verslagen hier op dit blog graag een beetje chronologisch, dus zal ik eerst wat gaan laten zien van het vórige weekend daar.. en dat was dus het eerste weekend van september. Toen was het óók heel mooi weer.. en gelukkig maar, want er zou veel geklommen gaan worden op de klimrotsen rondom Sy. Had ik van afgelopen weekend best wel last van m’n rug toen we weer thuis waren (beetje té flinke wandeling gemaakt gedurende de zondag).. as 00bdát weekend begon al slecht.. ik was de vrijdag ervóór door schijnbaar níks hartstikke door m’n rug gegaan. En wat doe je dan? thuis blijven had ik ook geen zin in. Dus ik probeerde thuis alvast even uit of ik wel in m’n campingstoeltje kon zitten.. en dat lukte pijnloos. Omdat we dat weekend hadden afgesproken met klimvrienden, zou het accent toch meer op het klimmen liggen.. en dan zit ik altijd in m’n stoeltje te kijken en te lezen hè.. dat zou dus wel gaan. Vooruit dus maar.. vroeg op pad, de zon kwam prachtig op en de nevel lag nog over de velden.. prachtig altijd.

En dan haalden we ook nog een auto in met een classic racecar op de aanhanger.. altijd leuk om te zien..

as 02aDat zijn al veel foto’s, terwijl we nog maar net onderweg waren hè hahaha! En het was nog niet alles van op de A29 richting Antwerpen..! Bij de Haringvlietbrug werd de zon nóg mooier.. en kijk die windturbines toch eens mooi in dat landschap staan 😛 ! Ook in Brabant nog steeds veel nevel over de velden.. ik zat zelfs dat allereerste stukje al behoorlijk te genieten hoor vanachter m’n autoraampje hehe..as 03

as 04

as 05Net als de keer ervoor stopten we in België nog even in Aywaille bij een supermarkt met een verse bakkerij-afdeling voor wat broodjes om nog even te ontbijten op de camping. Ik wachtte eventjes in de auto terwijl vriendlief dat ging kopen en zag in m’n ooghoek wat bewegen op de bergwand achter het bedrijventerrein.. eerst zag ik niet wat ik had gezien, maar toen ineens wél..as 06

.. er liep een hele kudde geitjes daar langs de stenen randjes te balanceren!as 07

Enfin.. we waren om een uur of half 10 op de camping in Sy en het tentje stond snel. De anderen waren er nog niet, dus we ontbeten eventjes op ons gemakje. Toen één van de vrienden, die ook met de tent was, gearriveerd was en zijn tentje op gezet had, kwamen de vrienden die hun camper op het parkeerterrein hadden gezet, ons ook op zoeken en besloten we dus meteen maar naar de klimrots ‘Cathédrale’ te gaan. De camping af..

.. en langs het restaurant Le Bonheur de Sy, waar we vroegen of er gereserveerd moest worden, de eigenaresse ( hier met de paarse blouse) dacht van niet, maar schreef toch maar een tafel voor vijf personen op voor die avond.. binnen dit keer, want het koelt in het najaar altijd snel af in het dal van de Ourthe hoor..as 09

Nu wandelden we dan door naar de klimrotsen.. onder die voor vriendlief en mij zo geliefde rots door..as 10

.. en verder, waar duidelijk werd waarom deze hellingen schapenhellingen genoemd worden hehe..

.. langs de rivier..as 12

.. tot aan de Cathédrale, waar de klimmers zich in gingen binden en waar Jaxon en ik een plekje wat meer naar opzij op zochten, vrij van alle steenslag..

as 14En toen kon het klimmen gaan beginnen hè..

as 16Zolang de baas aan dat touw hing hield Jaxon de boel goed in de gaten hoor..as 17

.. maar als ie weer veilig op de grond stond, kon dat beest weer een beetje relaxen hehe..as 17a

as 18Ik fotografeerde vanaf m’n stoeltje wat witte bloemetjes her en der..

.. als ik daarvoor de kans kreeg natuurlijk.. er is altijd een nieuwsgierig aagje dat dan graag wil weten wat ik allemaal voor interessants zie haha..as 20

Er werd naar hartenlust geklommen, maar ik moet eerlijk zeggen.. níét door vriendlief! Die was meteen op de eerste route een beetje misselijk geworden en het klamme zweet was ‘m uitgebroken.. wát ie precies mankeerde weten we niet, maar hij voelde zich brak. En terwijl de anderen ook nog wat routes op het Bankmassief deden, lag hij even wat bij te komen..as 21

as 22Uiteindelijk stopten ze dan maar allemaal.. het was ook al over drieën hoor.. lang genoeg geklommen! De schaapjes op de rotshelling waren ondertussen allemaal bij elkaar in de schaduw van wat bomen gekropen..as 23

as 24Er werd op een terrasje eerst nog wat gedronken, maar hoewel de anderen zich een La Chouffe lieten smaken, hield vriendlief het bij een colaatje.. hmm, die was écht nog niet in orde dan..! Hij stelde voor een klein wandelingetje te gaan maken met Jaxon.. goed idee, daar zou ie wellicht wel van opknappen. En ik kon dan meteen zien hoe die rug van mij het zou houden.. wellicht konden we dan de volgende dag een wat groter wandelingetje gaan doen met z’n allen. Op pad dus maar.. langs de Ourthe, op weg naar de klimrots de Vièrge aan de andere kant van Sy..

Hier wilden we erachter, via de kreek, het paadje omhoog het bos in gaan volgen.. maar vóór we bij de klimrots waren, waren we Jaxon, die los mocht, al kwijt..! Wat bleek.. hij had vriendjes geroken.. in diezelfde kreek! Gelukkig kwamen de wandelaars waar die hondjes bij hoorden ons tegemoet gelopen.. als ze net als wij het bos ín gegaan waren, was de ellende niet te overzien geweest.. want hondjes zijn voor Jaxon nog net wat leuker dan de baasjes hoor, dus die was echt niet op ons roepen teruggekeerd vrees ik. Daarom laten we hem ook niet altijd los lopen, ook al zou dat wel mogen.. setters hebben een veel te goede neus en zijn véél te eigenwijs van karakter.. je kunt ze echt kwijt raken in het bos! Maar dit keer liep het dus ook weer goed af gelukkig.. en na ‘m even te hebben aangelijnd (totdat de hondjes goed ver weg waren), kon Jax weer los en volgden we de kreek en het pad omhoog..

Dát was nog niet zo eenvoudig voor mijn rug.. oei! Het overtuigde me ervan, dat er de volgende dag beter ook weer geklommen kon gaan worden dan gewandeld.. jammer maar helaas voor mij! Maar voor vriendlief misschien wel leuker.. die had die zaterdag dus nog niet zo heel veel geklommen, maar hij knapte nu zienderogen op, dus dan kon ie zich de volgende dag een beetje revancheren hè! Met een beetje moeite kwam ik ook boven aan.. waar je het bos weer verlaat om in het hoge gedeelte van het dorp Sy uit te komen..

In de hagen rondom de velden al veel bessen dragende struiken.. ook een teken van de naderende herfst hè..

En via kleine paadjes wandelden we tussen de huizen door..

.. weer langs het kerkje terug naar camping aan de rivier beneden..as 32

Aan het hekje rondom de kerk en op het gras langs het water stonden nog steeds mooie bloeiende begoniabakken..as 33

Vriendlief was echt weer bijna de oude.. terwijl ik Jaxon eten gaf bij de tent, nam hij even een verfrissende douche (extra verfrissend, want die douches bleken veel te koud afgesteld.. brrrr hahaha). Hierna dronken we met onze klimvriend samen nog een glaasje rode wijn als aperitiefje bij de tent, eerdat het tijd werd om ons eens richting het restaurant te gaan begeven, waar de andere vrienden al op ons zaten te wachten.

In een volgend postje laat ik zien wat er uiteindelijk die zondag nu precies gedaan werd.

as 34

29 gedachten over “Eerste weekend van september..

1. ongelooflijk hoe schoon die windturbines staan te wezen in dat zonlicht 🙂
    heel mooie foto’s, zeker ook de klimfoto
    vriend had misschien een bloeddrukdaling door hoogteverschil, toch vreemd dat het zo plots kwam
    met een pijnlijke rug dan nog zo’n wandeling ffeww, doorbijter ben je

1. Ja hè.. maar ik heb op de terugweg nog een hele studie gewijd aan die windturbines.. omdat jij ze liever wat ‘gezelliger ‘ zag hahahaha.. dat komt nog!

Zó hoog klommen ze niet hoor.. het is de Mount Everest niet hè! 😛

Het viel niet mee, maar dit wandelingetje is zo ongeveer wel de kortste die je kunt maken hoor! Precies goed om de boel eens uit te proberen.. maar dat viel dus niet mee!

2. Hoi Mizzke!
    Die rug van jou speelt je af en toe wel eens parten hé! Gelukkig kon je toch genieten van de klimmers vanop je stoeltje. 😀
    Vriendlief had waarschijnlijk een beetje last van de warmte en de zon? Gelukkig passeerde het weer!
    Jaxon is écht wel gek op zijn baasje(s). Zo mooi zitten wachten! 😀 Prachtige foto’s weer van hem!
    Bedankt voor je kaartje! Ik kreeg het vanmorgen al in de brievenbus!
    Groetjes!

1. Ja, je maakte het al eens mee hè, die rottige rug van mij..! Gelukkig gaat het toch elke keer ook weer over.. hopelijk blijft dat zo!
      Geen flauw idee wat ie had, maar was al heel erg blij dat het ook weer weg trok.

Sjee.. ik snap niks meer van die post.. de ene keer duurt het een week en de andere maar twee dagen, zoals nu.. ongelofelijk! Nou ja, beter te vroeg dan te laat hè! Ik kreeg afgelopen weekend jouw kaartje van vakantie pas in de bus.. je was zelf sneller terug! 🙂

Geliked door 1 persoon

1. Hahaha, ja, die post… Mama en mijn buurvrouw kregen het ook gisteren pas! Ik ben al 14 dagen terug thuis!
        Mijn buurvrouw grapte nog dat ik het volgende keer beter meebreng en persoonlijk in haar brievenbus steek! 😂😂😂
        Groetjes!

1. Hahaha.. dat zou wel sneller geweest zijn ja! Maar aaach.. het is in ieder geval aangekomen.. dat is ook niet altijd zo hoor en dan is het toch zonde!

3. Wat jammer van je rug, moet knap vervelend zijn. Ik heb last van nek artrose en weet daardoor intussen wat het is om met pijn te moeten leven en beperkt zijn in je bewegingsvrijheid. Op dat vlak valt het niet mee om winkelier te zijn, op zo’n beperking had ik nu niet gerekend bij het uitoefenen van mijn nieuw beroep.

Wat een prachtige dagen hadden jullie daar in Sy! Jouw mooie foto’s spreken voor zich.

1. Artrose.. oei, daar doe je weinig aan. Pijnstillers is zowat het enige. Axel had artrose in z’n rechterachterpoot.. met stevige pijnstillers kon ie zonder pijn door.. het bleek later alleen wel funest voor z’n nieren te zijn geweest.. maar aaach, hij is er toch behoorlijk oud mee geworden.

Het is altijd mooi in Sy.. anders gaan we niet! 😉

4. Prachtige zonsopgang. Een mooi begin van de dag als je zo kan vertrekken. Jaxon die loopt helemaal niet weg, die heeft het veel te goed bij jullie. 🙂

5. Een mooie foto van je vriend op de klimrots. En die van Jaxon is ook zo mooi. Gelukkig was je het zich niet goed voelen van je vriend van voorbijgaande aard. Als het ernstig was geweest kon het ene domper zijn op het hele weekend.Jij heb een mooie zonsopgang genomen en ik een mooie zonsondergang. Alleen kan ik van bij mij thuis nooit de zon zien maar wel de gekleurde hemel.
    Te gek die geitjes die op de hellingen klauteren/lopen.

1. Míjn rugpijn was dat al een beetje.. een domper. Maar gelukkig was het een klimweekend.. sámen hadden we niet erg veel kunnen doen vrees ik. En al helemaal niet als vriendlief dán ook beroerd geworden was..!

1. Het komt toch regelmatig om de hoek loeren die rugpijn en dat kan inderdaad je hele weekend verpesten. Gelukkig was het bij vriendlief niet zo erg en hadden jullie toch een gezellig weekend met de klimvrienden erbij.

6. Wat een prachtige zonsopgang ! Helaas viel de eerste klimpartij wat tegen voor Vriendlief. Misschien was het de zon die hem wat parten speelde ? Gelukkig hield Jaxon alles scherp in de gaten.
    Rugpijn, ik weet er alles van. Fysiotherapie en pijnstillers zijn zowat het enige wat helpt. Maar vooral in beweging blijven is belangrijk. Een operatie aan de rug brengt zelden soelaas. In mijn geval is de pijn en het ongemak er alleen maar erger door geworden.

1. Opereren hoef ik nog niet aan te denken gelukkig.. het is bij jouw rugproblemen vergeleken van mij nog maar kinderspel.. maar dat kan al verrekte zeer doen. In beweging blijven is inderdaad goed, maar als je niet rechtop kan komen is dat toch lastig hè..! 😉 Pijnstillers deden gelukkig hun werk!

De zon.. ja, dat kan ook.. het was best warm en het licht weerkaatste nog van die lichte rots.. zou kunnen hoor!

7. September is een mooie maand om nog buiten te genieten met prachtige luchten.
    Die vervelende rug van een mens, ik weet het hij hapert wel eens.
    Het zien van windturbines voor vriend lief een mooi begin van de tocht.
    Wat een mooi klimgebied, toch Jaxon.
    Wat een lieve trouwe lobbes is hij ook, maar met een eigen vriendjes wil. Hans

Ot. Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

1. Hihi.. als het hem aan zijn werk doet denken, die windturbines, is het wellicht juist niét zo’n goed begin van een vrij weekend hè! 😉
      Ja, hij is nog speels hè, die hond, nog net geen drie, dus wat wil je!

8. Zo lief dat Jaxon de baas zo in de gaten hield toen hij aan het klimmen was, Jaxon is echt fotogeniek,
    Gezellig zo’n weekend met klimvriienden, Jammer dat je vriend de eerste dag het klimmen moest onderbreken maar ik begreep dat hij snel weer opgeknapt was.

1. Nou, ik moet bij Jaxon wél meer moeite doen om ‘m er goed op te krijgen hoor.. hij wil meestal niet echt! óf hij probeert de camera te likken hahahahaa!

Ja hoor.. het was aan het einde van de middag alweer een stuk beter met vriendlief. Het was sowieso gezellig.. het zijn mensen die we al heel lang kennen, dus dan voel je je ook niet opgelaten of zo als iets eens tegen zit hè.

9. Jaxon poseert als een volleerd fotomodel ♥ Hoe mooi MizzD, die kleur, die aandachtige blik. Ik hoop dat we nu geen ruzie krijgen, maar ik vind Jaxon zijn pels het mooist. Hij gaat bijna uitgezonderd het kleur echt op Axel lijken, zo ernstig. Ma Goed nieuws ze gaan de hondenshows afschaffen.
    Rugpijn? gelukkig dat je nog kan zitten, alhoewel dit ook alweer niet goed is te lang zitten, te lang wandelen….
    Toch weer geen longontstekking? Het lijkt hier schering en inslag te zijn, lijkt wel een epidemie hier in de streek. Mooie streek, mooie foto’s, goed plekje voor de tent, en nu maar rusten meis!

1. Ja, hij heeft echt een mooie vacht hè.. hoe vaak ik als ik met hem op wandel ben daar geen goedkeurende opmerkingen over krijg..! Afgelopen donderdag in het winkelcentrum hier vlakbij kwam ik bijna niet vooruit..! steeds weer wilden ze hem aaien hehe. Maar ik vind hem niet de blik van Axel hebben hoor.. die keek nog een eind serieuzer.. Jax is vaak echt een clowntje! 🙂

Ach, die rug van mij.. dat komt en gaat.. soms erg, soms minder erg. Zitten gaat niet altijd makkelijk, vandaar dat ik het éérst even uitprobeerde thuis..! 🙂
      En nee hoor.. het was die keer geen longontsteking gelukkig.. misschien eerder iets van een te lage suikerspiegel of zo.. het trok gelukkig dezelfde dag nog weg.

10. prachtige ochtendfoto’s Mizzd

deze met die twee windturbines is een toppertje…

de klimmers bracht je heel goed in beeld

jammer dat je Vriend een wat mindere dag had, dat kan de beste overkomen..

een goede start van de week gewenst

1. Vond het een lucky shot, zo uit het raam geschoten! 🙂
      Gelukkig heeft vriendlief dat niet zo vaak.. slechts één keer eerder meegemaakt.. maar toen zijn we naar huis moeten gaan omdat ie een longontsteking bleek te hebben hahahaa dit keer was het gelukkig zo erg niet!